Összefoglaló készült arról mi mindent tettek meg Tóth Józsefék az elmúlt hónapokban a kerületi lakosok megóvása érdekében.
A 13. kerületben márciustól Krízis Menedzsment Munkacsoport működött
Ez heti rendszerességgel ülésezett, elemezte az aktuális helyzetet, és javaslatot tett a járvánnyal szembeni védekezéshez szükséges döntések meghozatalára - írja Kronstein István önkormányzati képviselő. Kidolgozták a Havaria tervét, amely március 11-én lépett életbe.
A Képviselő-testület és a bizottságok NEM üléseztek
- A frakcióvezetőkkel folyamatos volt az egyeztetés: a Polgármester rendszeres tájékoztatást adott az önkormányzati intézkedésekről és kérte a frakciók támogatását.
- 13 rendelet, 68 határozat megalkotására került sor
Az Önkormányzat saját forrásból 60 000 darab mosható textil maszkot szerzett be a kerületi, különösen veszélyeztetett korosztályba tartozó 60 éven felülieknek, a rászorultaknak.
Az Önkormányzat saját forrásból 2 825 PCR tesztet vásárolt
Az Önkormányzat a társasházak feladatkörébe tartozó járdatakarítást segítve seprőgépekkel és magas nyomású tisztítókkal, vizes technológiával takarította a mintegy 800 ezer négyzetméternyi XIII. kerületi járdafelületet.
Március 18-tól az óvodák és bölcsődék zárva voltak, a kijelölt intézményekben napközbeni gyermekfelügyeletet biztosított az Önkormányzat. Az ügyeleti feladatok ellátására 4 bölcsőde és 4 óvoda került kijelölésre. Összesen 2205 alkalommal biztosítottak gyerekek számára óvodai, bölcsődei ügyeletet.
Az idei évben nem kerül sor a szokásos nyári óvodai és bölcsődei bezárásokra. Az éves szabadságukat felhasználó szülők így nyugodtabban és könnyebben állhatnak vissza a munkába.
Azon 70 év felettiekről, akik ellátása nem volt megoldott, és nyilatkozatban vállalták, hogy nem hagyják el otthonukat, az Önkormányzat gondoskodott.
- 30 918 beszerzésben (vásárlás, gyógyszertár) és 1309 alkalommal postai és pénzfelvételben segédkeztek az Önkormányzat munkatársai.
- 9 utcai szociális munkás napi 25-30 emberrel kommunikált, ez közel 31 000 főt érintett.
Átlagosan 40 fő volt hatósági karanténban, akik ellátásáról az Önkormányzat gondoskodott.
- A 2 szakrendelőben összesen 25 158 akut egészség-ügyi ellátást nyújtottak az érintetteknek, távkonzultáció utáni receptfelírás 5 027 esetben történt.
- A háziorvosok és védőnők több, mint 80%-a dolgozott, 17 szakorvosi területen biztosított volt, 12 szakorvosi területen szünetelt a rendelés.
- A XIII. Kerületi Egészségügyi Szolgálattól 7 nővér átirányítására került sor az Országos Korányi Pulmonológiai Intézetbe.
A Polgármesteri Hivatalban nem volt ügyfélfogadás március 16-tól. A bejáratánál kihelyezett tárolóban leadott beadványok száma 2453 db volt.
- A Polgármesteri Hivatalban 4548 szociális segély iránti kérelmet iktattak. A támogatást kérelmezők aránya 30%-kal növekedett.
- 581 fő jelent meg a Szociális és Köznevelési Osztályon munkahely elvesztése, vagy csökkentett munkaidő okozta bevételkiesés miatti támogatás igénylése érdekében.
- A regisztrált álláskeresők száma (2020. május 20. állapot) 2448 fő.
- A Polgármesteri Hivatalban a veszélyhelyzet alatt 44 házasságkötésre került sor.
- 70%-kal megnövekedett a gyermek védőoltásokhoz biztosított önkormányzati támogatás iránti igény.
A Polgármesteri Hivatal, az önkormányzati intézmények és gazdasági társaságok munkatársai a feladatellátásukhoz szükséges védőeszközöket megkapták, azok pótlása folyamatosan zajlott.
Azon kollégák esetében, ahol lehetséges volt az otthoni munkavégzés, home office-ban dolgoztak. Az önkormányzati intézmények, a gazdasági társaságok és a Polgármesteri Hivatal munkatársai közül összesen 447 fő dolgozott otthonról.
Kerületünkben három hajléktalan ellátó intézményben találtak fertőzött személyeket. (Dózsa György u. 152, Madridi u.7. és a Népsziget). A Népegészségügyi Osztály a szükséges intézkedéseket megtette.